"A mind that is streched by a new experience can never go back to its old dimensions"

Facebook as in.. existing


Intr-o discutie cu o prietena, printre alte, am intrebat-o oarecum indignata, da’ tu de ce nu ai cont pe facebook? Iar raspunsul a venit promt si foarte calm: “nu vreau sa exist”! Am avut o revelatie. “Uau, exista viata dincolo de facebook? Really??” Iar indignarea mea a luat forma amuzanta a acestei replici: “Sa stii ca orice persoana care se respecta are cont pe facebook” si am inceput sa-i turui cateva motive, zic eu intemeiate (zau asa!) pentru care ar trebui sa existe si ea.
N-am priceput exact in ce moment m-am lasat “pacalita” sa-mi fac cont pe facebook, dupa alte experinte nefericite si plictisitoare pe alte retele de socializare, gen myspace si hi5 (da, stiu, hi5), dar indemnata de entuziasmul celor din jur, am zis hai, fie, tre’ sa exist si eu! Recunosc nu m-a prins faza cu ferma dar am descoperit multe aplicatii si cel mai important informatii despre oricine si despre orice si oameni de existenta carora nu stiam dar despre care as fi avut curiozitatea sa aflu mai multe sau persoane cu care am pierdut legatura.
Da, stiu, asta puteam face asta si pe celelalte retele, DAR, pe facebook e altceva, e.., nici nu stiu cum sa-i spun, te prinde, e oarecum select, nu e circareala, nu e o simpla retea sociala virtuala, e un gigant de informatie, este un instrument de promovare (de la cea mai chirchita afacere pana la banci si mari brand-uri), instrument de propaganda, etc.. deci, e ALTCEVA! Din pacate nu reusesc sa gasesc cuvintele potrivite pentru a descrie summum-ul acestui extraterestru al world wide web-ului.
Pentru a-ti face loc in aceasta lume virtuala trebuie sa-ti schitezi si sa-ti conturezi continuu identitatea, nu neaparat cea reala si poti sa promovezi si sa exploatezi doar o latura a ei sau mai multe.
Cred totusi ca nu trebuie depasite anumite granite, se creeaza un soi de dependenta, dar tine doar de fiecare dintre utilizatori pana unde se merge cu dezgolirea intimitatii si identitatii. Poti pasi cu usurinta pe un taram alunecos care iti poate afecta viata personala dar si cea profesionala! Poti obtine si avantaje in sensul acesta insa trebuie sa o faci cu mare atentie.
Profilul de facebook poate fi preceput ca un C.V si o scrisoare de intentie pentru un angajator destul de curios sa afle mai multe informatii despre un pontential angajat.

6 responses

  1. Anca Hotineanu

    Pentru mine a devenit de ceva timp o dependenta. Nu este numai o retea de socializare, ci intr-adevăr şi una de informare. Cât am fost în Franţa era principalul mod de a ţine legătura unii cu alţii, de a ne ţine la curent cu toate şi de a face anunţuri. So I declare myself: FB addict!

    6 September 2010 at 8:16 PM

  2. Ah, damn, mi-e frica sa recunosc asta :))

    6 September 2010 at 8:20 PM

  3. cristinaignat

    De ce addict si nu doar fan? 🙂

    11 September 2010 at 3:23 PM

  4. cred ca e undeva intre fan si addict, un fan ceva mai infocat sa zicem 🙂 I don’t feel like and addict yet :))

    11 September 2010 at 3:26 PM

  5. cristinaignat

    fandict :)))

    11 September 2010 at 4:09 PM

  6. better :))

    11 September 2010 at 4:28 PM

Leave a comment